A ty jesteś już na diecie bezglutenowej?

Dodane: 12-05-2015 09:57
A ty jesteś już na diecie bezglutenowej? Chcesz się zdrowo odżywiać, ale nie wiesz od czego zacząć?. Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków, niech inni zrobią to za ciebie. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą catering dietetyczny warszawa

Za Wikipedią, syrop glukozowo-fruktozowy:

Syrop...glukozowo-fruktozowy ? oczyszczony i zagęszczony wodny roztwór cukrów prostych (glukozy i fruktozy), uzyskiwany w wyniku hydrolizy węglowodanów.

Syrop otrzymuje się z kukurydzy, przetworzonej na skrobię kukurydzianą. Skrobia ta w dalszej kolejności, z użyciem enzymów lub kwasów, przetwarzana jest do formy syropu, który zawiera 55% glukozy, 42% fruktozy i około 3% innych cukrów.

Do słodzenia lub dosładzania:

napojów bezalkoholowych, gazowanych i niegazowanych, np. cola, herbata mrożona, tonik, itp.,
napojów izotonicznych i energetyzujących,
soków owocowych,
napojów alkoholowych, np. likierów czy owoców w alkoholu,
mlecznych napojów fermentowanych,
mleka zagęszczonego,
lodów,
dżemów, galaretek, deserów, kompotów, wsadów owocowych do jogurtów,
sałatek i konserw rybnych.

Oddziaływanie syropu na zdrowie ludzkie jest przedmiotem licznych badań naukowych. Dotąd ustalono, że spożywanie dużych ilości produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy:

powoduje szybkie tycie i chroniczną otyłość (fruktoza spożywana nawet w niewielkich ilościach, nastawia organizm na produkcję tkanki tłuszczowej, zwłaszcza gromadzącej się wokół narządów wewnętrznych). Według prof. Grażyny Cichosz, żaden inny składnik diety nie sprzyja otyłości tak, jak fruktoza,
zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, potęguje apetyt, prowadzi do reaktywnej hipoglikemii (gwałtownych zmian poziomu insuliny oraz glukozy we krwi),
podwyższa poziom lipoproteiny niskiej gęstości i trójglicerydów, powoduje spadek wrażliwości organizmu na leptynę,
hamuje wytwarzanie ATP,
przyczynia się do zwiększenia możliwości wystąpienia zespołu jelita drażliwego,
może powodować zaćmę cukrzycową.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrop_glukozowo-fruktozowy


Nowy hit - nasiona chia

Nasiona chia (czyli szałwii hiszpańskiej) mają niesamowicie higrofilne właściwości. Co to znaczy? Wchłaniają wodę i powiększają swoją objętość nawet dziesięciokrotnie. Poza tym zaliczane są do kategorii superfoods, nie są jednak zbyt drogie i ostatnio dość łatwo je kupić. Chia można wykorzystać do kreatywnego gotowania - świetnie nadają się do przygotowania lekkich deserów, ponieważ dzięki higrofilności zagęszczają płyny. Wystarczy wymieszać je w odpowiedniej propozycji z mlekiem (zwykły, sojowym, lub kokosowym), odstawić na kilka godzin do lodówki i dorzucić świeże owoce. Pyszny, zdrowy deser gotowy - można jeść bez zbędnych wyrzutów sumienia!


Alternatywne grillowanie - wrzuć na ruszt trochę warzyw

Tak, grillowane potrawy mogą być zdrowe. Przede wszystkim - nie wrzucaj na grilla żadnej "różowej" kiełbasy! Pod wpływem temperatury powstają w niej szkodliwe dla organizmu rakotwórcze azotany. Lubisz kiełbasę z grilla? Wybieraj białą. Poza mięsem można grillować warzywa - nadają się do tego: cukinia, papryka, bakłażan, cebula. Wystarczy zamarynować je w oliwie i ziołach, można zrobić z nich pyszne szaszłyki. Z grilla bardzo smaczne są ryby - sprawdzi się szeroko dostępny łosoś i pstrąg, jednak pamiętajmy - ryby nie potrzebują bardzo wysokiej temperatury i długiego czasu! Do potraw przygotuj lekkie sałatki na bazie świeżych, sezonowych warzyw - sałata, rzodkiewka, ogórki i pomidory są pełne witamin i antyoksydantów. Do picia przygotuj własną lemoniadę lub mrożoną herbatę - to naprawdę nie jest trudne, ani czasochłonne, nie podawaj kolorowych napojów pełnych cukru. Do mięs i kiełbas lepsza będzie musztarda, czy też keczup zamiast bardzo kalorycznego majonezu. Kilka prostych zasad sprawi, że potrawy z grilla będą znacznie bardziej zdrowe, a jednocześnie - smaczne :).