Co musisz wiedzieć o Chinach w kwestii robienia interesu?

Dodane: 18-12-2015 02:44
Co musisz wiedzieć o Chinach w kwestii robienia interesu? Interes z Chinami, a konkretnie import z chin to bardzo fascynująca sprawa dla Europejskich przedsiębiorców. Należy zaznaczyć, że także bardzo opłacalna.

Potęga Chin

Chiny są obecnie drugą gospodarką świata, a według wielu analityków do roku 2020 prześcigną Stany Zjednoczone, by znaleźć się na podium. Jest to kraj, który funkcjonuje zupełnie inaczej, niż wszystkie inne. Drugie co do wielkości państwo, z bardzo burzliwą i niesamowita historią. Cywilizacja chińska była na bardzo wysokim poziomie, kiedy Europa kryła się w mrokach średniowiecza. Państwo Środka fascynuje - swoją kulturą, sztuką, tradycjami, kuchnią oraz niesamowitymi wskaźnikami gospodarczymi. Przyszłość bez wątpienia należy do Chin!


Chińskie targi towarów

Targi w chinach odbywają się regularnie w większych miastach takich jak Szanghaju. Daje to możliwość zakupu towaru po okazyjnej cenie, a nawet zawarciu stałej współpracy z miejscowym dostawcą lub producentem. Targi to również świetna okazja, aby poznać trochę kulturę robienia interesów w Chinach, ta wiedza może okazać się kluczowa w przyszłych transakcjach.

Pozwoli nam na negocjowanie ceny towarów lub ustalaniu szczegółów produkcji i później transportu do miejsca docelowego. Podsumowując to warto chociaż raz przybyć na targi towarów i przekonać się na własnej skórze jak wygląda chiński świat handlu i obrotu towarami.


Różnice kulturowe - Chiny

W Chinach nie usłyszymy od pracownika, szefa czy też kontrahenta słów 'jest problem' , albo 'nie da rady'. Chińczycy pod tym względem bardzo różnią się od europejczyków. U nas zadawanie pytać podczas szkoleń, albo już podczas pracy jest uznawane za normalne, a wręcz jest postrzegane jako pozytyw.

W Chinach natomiast jest odwrotnie i jak usłyszymy 'nie ma problemu' to niestety często znaczy to dokładnie coś odwrotnego. Rozwiewanie wątpliwości poprzez zadawanie pyta nie jest tam mile widziane. Czasami ciężko jest dojść do porozumienia, ponieważ szef produkcji nie powie nam, że ten termin jest nie do przyjęcia, albo że to nie możliwe, aby wyprodukować tak dużo w tak krótkim czasie.