Kwestia badań mystery shopping

ami w innych miastach.Dbaj o PR i opinieIm większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzega

Kwestia badań  mystery shopping Dane na temat funkcjonowania naszej firmy można pozyskiwać w różne sposoby, jednym z nich są . To ciekawy pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami w innych miastach.

Dbaj o PR i opinie

Im większa firma tym bardziej musi uważać na błędy marketingowe. Tak jak w przypadku małych i średnich firm straty mogą być niewielkie tak błąd marketingowy, który zmieni pozytywne postrzeganie całej marki może oznaczać koniec dla jej działalności. Straty poniesione na skutek takich błędów są bardzo dotkliwe, dlatego warto zatrudniać jedynie renomowanych specjalistów oraz odpowiednio im płacić, aby mieli motywację do pracy.

Pozytywny PR jest bardzo istotny, a dbanie o to należy do istotnych czynników rozwoju i utrzymania firmy w dobrej kondycji. Mało kto dzisiaj może sobie pozwolić na niezadowolenie klientów, albo na złe opinie w internecie. Inwestycje tego typu może nie przynoszą wymiernych korzyści, ale z czasem dostrzeżemy ich wartość.


Jak ważne jest dobro klienta?

Każda firma powinna dbać o jak najlepsze relacje z klientem i starać się go zadowolić. Z danych wynika, że koszty utrzymania przy sobie klienta są znacznie (ponad dziesięć razy) niższe niż koszty uzyskania nowego. Niektóre firmy, które inwestują w marketing i reklamę, mówią nawet o kilku tysiącach za jednego nowego klienta. Porównując te koszty wniosek co do opłacalności inwestycji w obsługę klienta nasuwa się sam i jest dość oczywisty.

Jednak ważne jest również to co klient powie o firmie sowim znajomym, a niezadowolony klient, wg. statystyk, poinformuj eo złej obsłudze około 18 znajomych. Natomiast zadowolony klient opowie o firmie tylko 8 osobom. Więc jest to kolejny argument opowiadający się za tezę, że o klienta warto i należy dbać.


Dobre badana

Dobrze przeprowadzona kampania promocyjna czy reklamowa powinna być poprzedzona wnikliwymi badaniami marketingowymi. Pozwala to uniknąć wtopy na dużą skalę oraz straty dużej ilości pieniędzy.

Przy sumach jakimi operuje się przy reklamie, wydatki na badania są niczym kropla w morzu, a jednak to dzięki nim można przewidzieć czy dany produkt się sprzeda. Oraz czy reklama środka na odstraszanie komarów ma sens w zimę. Oczywiście wyniki trzeba jeszcze dobrze zinterpretować, a to już zupełnie inna kwestia.