Niższe nakłady, lepszy druk. Poligrafia ogółem

rukuDrukarnie to nie nowość, są z nami od czasu wynalezienia czcionki ruchomej w XV w. Od tego czasu drukarni jest oczywiście coraz więcej, a sam proces druku przeszedł liczne modernizacje i zmiany. Jednak nowością ostatnio są dru

Niższe nakłady, lepszy druk. Poligrafia ogółem naklejki drukowane cyfrowo
Rzeczy typu to w sumie efekt pracy zakładu poligraficznego, firmy te proponują wydruki w coraz lepszych cenach i coraz wyższej jakości. O poligrafii.

Internetowe zamówienia druku

Drukarnie to nie nowość, są z nami od czasu wynalezienia czcionki ruchomej w XV w. Od tego czasu drukarni jest oczywiście coraz więcej, a sam proces druku przeszedł liczne modernizacje i zmiany. Jednak nowością ostatnio są drukarnie internetowe, które ułatwiają proces drukowania i zamawiania. Uproszczone do maksimum formularze zamówień online, połączone z wygodnymi płatnościami przez internet- wygoda na każdym kroku.

Nic dziwnego, że takie drukarnie zdobywają coraz więcej zwolenników. Cennik, realizacje i wszelkie informacje są dostępne na wyciągniecie ręki, a może raczej kursora. W przyszłości pewnie większość drukarni zdecyduje się na taka formę składania zamówień, jest to najzwyczajniej w świeci wygodne i nowoczesne.


Po co nam standardy?

Standardy w każdej gałęzi przemysłu i biznesu są ważne. Wyobraźmy sobie, że kupujemy monitor i jego wejście nie pasuje do naszej karty graficznej, mimo że ma ten sam typ. Dlatego właśnie obowiązują pewne standardy.

W poligrafii i grafice również takie standardy występują- odpowiednie definicje kolorów CMYK- kluczowe dla odpowiedniego odwzorowania barw. Określone z góry dopuszczalne formaty druku ulotek i wizytówek, tak aby były wygodne i w miarę ujednolicone. Bez standardów nawet ulotki mogłyby być kompletnie nieczytelne i wręcz odpychające.


Długa droga od projektu do wydruku

Osoby pracujące w drukarniach często posiadają wykształcenie grafików lub operatorów DTP, albo specjalizację drukarską. Obsługa tych przemysłowych maszyn drukujących wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Dlatego w cenie druku znajdują się nie tylko materiały ale również koszty pracowników i amortyzacji inwestycji w drukarki.

Od wysłania projektu do drukarni aż do gotowego produkty trzeba przejść wiele kroków. Od komputera operatora DTP, który musi przygotować projekt do druku i prze konwertować go do odpowiedniego formatu. Następnie projekt trafia do drukarni, gdzie jest drukowany przy doborze odpowiedniej techniki i wybranych przez klienta materiałów. Często wykonuje się druki testowe przed właściwym drukowaniem w celu kontroli jakości druku i poszukiwaniu błędów. Później jest jeszcze etap uszlachetniania druku, aby był trwalszy. Cały proces wymaga pracy przynajmniej 3 ludzi na różnych stanowiskach w danej drukarni.