Obsługa muzyczna imprez - krótko o zawodzie DJ'a

Dodane: 20-08-2016 06:51
Obsługa muzyczna imprez - krótko o zawodzie DJ'a Decyzja i wybór DJ'a na jakąś ważną dla nas okazję to nie łatwe zadanie. Warto dobrze przejrzeć oferty w poszukiwaniu dj na studniówkę śląsk. Dziś o muzyce klubowej i tym co powinien mieć DJ.

Sprzęt absolutnie podstawowy

Nagłośnienie to podstawa i każdy szanujący się DJ powinien dysponować sporą kolekcją głośników, kolumn i statywów. Oprócz tego oczywiście cała masa kabli, aby to wszystko podłączyć. Zostaje jeszcze porządny mikser, kilka mikrofonów i źródło dźwięku- laptop z dobrą kartą dźwiękowa i oprogramowaniem.

To absolutne minimum dla stworzenia naprawdę udanej imprezy, wesela czy studniówki. To by wyjaśniało dlaczego DJ muszą pojawić się na miejscu sporo przed czasem. Przecież muszą mieć czas na poustawianie tych wszystkich sprzętów. Co wcale nie jest takie łatwe i proste, ale o tym kiedy indziej.


Jak dobrać utwory

Ponoć o gustach się nie dyskutuje, jednak w przypadku kiedy organizujemy jakąś imprezę warto zadbać, aby goście czuli się komfortowo i dobrze. Tyczy się to również doboru odpowiedniej muzyki. Jeżeli organizujemy wesele to raczej nie wybierzemy zespoły Death metalowego, czy też nie poprosimy DJ'a o przyniesienie kilku kawałków Blask Sabath.

To byłoby nie na miejscu, chyba, że robilibyśmy imprezę tylko dla ludzi słuchających takiej muzyki, a całe wesele byłoby stylizowane na imprezę metalową. Co oczywiście jest możliwe. Na ogół jednak najlepiej sprawdzają się stare dobre utwory i o dziwo Disco Polo.


Sprzęt DJ'a

Obsługa muzyczna imprez wymaga sporej ilości sprzętu grającego: kolumn, głośników, mikserów no i kabi, żeby to wszystko podpiąć. Nie może też zabraknąć źródła dźwięku, czyli jakiegoś odtwarzacza, czy laptopa z zewnętrzną kartką dźwiękową. Koszty zakupy takiego sprzętu są ujęte jako koszty amortyzacji w usługach każdego DJ'a, który jeździ na imprezy, eventy czy studniówki.

Do tego jeszcze dobry Dj musi mieć swój set utworów, na które posiada licencję na odtwarzanie i ewentualna obróbkę. Bez tego nie można nawet mówić o profesjonalizmie danego dźwiękowca.