Podzespoły samochodowe i jego naprawa

bre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często sp

Podzespoły samochodowe i jego naprawa

Jak zachować się, gdy pojawi się awaria auta?

Usterka w samochodzie? Wielu z nas z pewnością potrafi samodzielnie radzić sobie z takimi problemami. Czy jednak zawsze będzie to dobre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często spowodujemy sobie więcej strat, niż korzyści, a przecież każdemu z nas chodzi o oszczędność czasu i pieniędzy. Gdy więc zepsuje się nam samochód, o wiele lepiej i bezpieczniej będzie oddać go do naprawy w sprawdzonym warsztacie, który zapewni nam najwyższa jakość usług oraz sprawną naprawę. Dzięki temu często unikniemy wielu kłopotów, a dodatkowo szybko będziemy mogli cieszyć się naszym autem, które pozwala nam zwiększać swobodę.


Naprawa w warsztacie czy naprawa w domu?

Chociaż serwisowanie samochodów nie należy do zbyt tanich usług, to jednak warto przekazać nasze auto pod opiekę specjalisty. Fachowiec, który dysponuje nie tylko odpowiednim oprogramowaniem komputerowym do zdiagnozowania przyczyny awarii, ale także często wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie z pewnością o wiele lepiej poradzi sobie z naprawą zepsutego auta niż amator. Co prawda wiele osób decyduje się na samodzielną naprawę auta, jednak może się okazać, że wymiana części na własną rękę może doprowadzić nawet do większej usterki w naszym samochodzie. Wtedy koszt naprawy może być o wiele bardziej odczuwalny dla portfela, więc jest to bardzo nieopłacalne.


Świece w aucie - jak działają?

Iskra powstaje pomiędzy elektrodą centralną (środkową), zasilaną wysokim napięciem i umieszczoną wewnątrz izolatora ceramicznego, a elektrodą (elektrodami) boczną podłączoną do masy poprzez gwintowany korpus świecy. Korpus służy także do zamontowania świecy w gnieździe w głowicy silnika, zapewniając tym samym dobre odprowadzanie ciepła.

Szczelina pomiędzy elektrodami wymaga okresowej kalibracji zgodnie ze specyfikacją wytwórcy.

Szczelina nie może być zbyt duża, bo wtedy iskra nie przeskoczy pomiędzy elektrodami świecy, ani nie może być zbyt mała ponieważ wtedy świeca zostałaby szybko zarzucona (zespawana), czyli obie elektrody zostałyby połączone np. opiłkiem metalu co uniemożliwia przeskok iskry, a co za tym idzie zapalenie mieszanki paliwo-powietrznej.

Każda świeca ma swoją tzw. wartość cieplną. Jest to zdolność świecy zapłonowej do odprowadzania nadmiaru ciepła i utrzymania jej elementów w optymalnym zakresie temperatur. Rozróżniamy tu:

świece zimne - mające duże zdolności do odprowadzenia ciepła - są one stosowane częściej w silnikach chłodzonych powietrzem, oraz w silnikach o dużym wysileniu (wysokie obroty pracy, duża moc jednostkowa silnika - cześciej w silnikach dwusuwowych z uwagi na zwiększoną emisję ciepła)
świece gorące - mają ograniczone zdolności do odprowadzenia ciepła - są stosowane w silnikach wolnoobrotowych, zwłaszcza o małym wysileniu, najczęściej czterosuwowych, chłodzonych cieczą.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_zap%C5%82onowa