Silnik i jego podzespoły - gdzie co kupić?

am usług. W każdym przypadku nie płacimy jedynie na poświęcony nam czas, lecz także za profesjonalne umiejętności doświadczonych osób, a także za wykorzystanie konkretnych sprzętów, jakich nikt z nas z pewnością nie ma w domu. Na

Silnik i jego podzespoły - gdzie co kupić?

Dlaczego naprawy w serwisach kosztują więcej?

Jeśli obawiamy się wysokich kosztów napraw samochodu w warsztacie, powinniśmy zastanowić się, skąd właściwie biorą się cen oferowanych tam usług. W każdym przypadku nie płacimy jedynie na poświęcony nam czas, lecz także za profesjonalne umiejętności doświadczonych osób, a także za wykorzystanie konkretnych sprzętów, jakich nikt z nas z pewnością nie ma w domu. Na cenę usług warsztatowych składa się wiele czynników, jednak w zamian za wysokie koszty, możemy oczekiwać bardzo profesjonalnej obsługi oraz gwarancji, że usterka zostanie naprawiona kompleksowo. Takiej gwarancji nie zapewnimy sobie sami, gdy podejmiemy się własnoręcznej naprawy, więc zdecydowanie lepiej będzie zapłacić nieco więcej w serwisie samochodowym, niż narażać się na zbędne ryzyko.


Definicja silnika prądu stałego

Silnik prądu stałego ? silnik elektryczny zasilany prądem stałym służący do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną.

Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica. W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia elektryczna.

Większość silników prądu stałego to silniki komutatorowe, to znaczy takie, w których uzwojenie twornika zasilane jest prądem poprzez komutator. Jednak istnieje wiele silników prądu stałego które nie posiadają komutatora lub też komutacja przebiega na drodze elektronicznej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr%C4%85du_sta%C5%82ego


Wycieraczki i ich różne rodzaje

Wycieraczki przegubowe - (potocznie klasyczne lub tradycyjne) - starszy typ wycieraczek, stosowany w starszych samochodach. Są to wycieraczki, które posiadają metalowe stelaże z przegubami, które spełniają rolę równomiernego dociskania pióra do szyby, tak aby równomiernie zbierały wodę z każdej części szyby. Ich wadą jest głośniejsza praca w porównaniu do wycieraczek nowszego typu.

Wycieraczki bezprzegubowe - (potocznie płaskie) - obecnie stosowany typ wycieraczek, w które są zaopatrywane fabrycznie nowe samochody. W porównaniu do klasycznych wycieraczek przegubowych pozbawione są ruchomych elementów, czyli stelażu z przegubami. Takiego typu wycieraczki, oprócz lepszego wyglądu łatwiej jest oderwać od szyby podczas mrozów i są mniej narażone na korozję. Ich podstawową wadą jest wysoka cena w stosunku do wycieraczek starszego typu.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka