Wymiana części w aucie

asności benzyny jako paliwa do silników dodaje się niewielkie ilości (poniżej 1%) wybranych związków chemicznych, nazywanych środkami przeciwstukowymi. Od lat 30. XX w. do połowy lat 80. najczęściej dodawanym w tym celu związkiem

Wymiana części w aucie

Produkcja i podział benzyny

Benzynę produkuje się w wyniku rektyfikacji ropy naftowej. Jej skład jest zależny od wyjściowego składu ropy i warunków rektyfikacji.

W celu poprawy własności benzyny jako paliwa do silników dodaje się niewielkie ilości (poniżej 1%) wybranych związków chemicznych, nazywanych środkami przeciwstukowymi. Od lat 30. XX w. do połowy lat 80. najczęściej dodawanym w tym celu związkiem był tetraetyloołów, a utworzone w ten sposób paliwo nazywa się etyliną. Jego spalanie powodowało jednak emisję do środowiska silnie toksycznych i rakotwórczych związków ołowiu. W związku z tym, w połowie lat 80. opracowano nowe rodzaje benzyn ? tzw. benzyny bezołowiowe. Dodaje się do nich węglowodory aromatyczne, eterów z grupami aromatycznymi oraz MMT. Poprawia to skutecznie liczbę oktanową, ale związki te nie spalają się całkowicie w komorze silnika i dlatego muszą być "dopalane" na katalizatorach platynowych umieszczanych w układzie wydechowym samochodów.

Benzyna jest też stosowana jako rozpuszczalnik. W handlu jako rozpuszczalnik występuje ona w dwóch rodzajach:

Benzyna ekstrakcyjna ? jest to benzyna lekka (zawierająca węglowodory o liczbie atomów węgla od 5 do 7), którą odrzuca się w procesie otrzymywania benzyny paliwowej, ze względu na zbyt niską temperaturę wrzenia. Oczyszcza się ją przez płukanie (ekstrakcję) z wodą i stąd pochodzi jej nazwa.
Benzyna lakowa ? jest to benzyna ciężka (zawierająca węglowodory o liczbie atomów węgla od 10 do 15?16), którą odrzuca się w procesie otrzymywania benzyny paliwowej ze względu na zbyt wysoką temperaturę wrzenia. Nazwa ta pochodzi od tego, że jest stosowana jako rozcieńczalnik do lakierów (także farb i innych wyrobów ftalowych i olejnych, bitumicznych oraz pokostów); nie ma nic wspólnego natomiast z produkcją laku do pieczęci, który jest mieszaniną naturalnych pochodnych przemysłu drzewnego (m.in. terpentyny, kalafonii), dodatków mineralnych (kreda itp.) i barwników.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Benzyna


Czy warto oddawać samochody do warsztatów?

Naprawa w warsztacie? Z pewnością jest to najpopularniejszy sposób na radzenie sobie z problemami technicznymi dotyczącymi naszych aut. Czy jednak zawsze możemy być pewni, że taka naprawa przebiegnie tak, jak powinna i nie pojawią się przy tym nieprzewidziane problemy? Oczywiście nie. Dlatego właśnie powinniśmy zawsze korzystać z renomowanych, sprawdzonych warsztatów, które zagwarantują nam, że wykonana przez nie praca będzie rzetelna oraz bezpieczna dla naszego samochodu. Jedynie takie miejsca mogą sprawić, że nasz samochód szybko powróci na drogę, więc czasem warto nawet zapłacić więcej za porządny serwis, niż sprawiać sobie dodatkowe problemy.


W jaki sposób korzystnie naprawić samochód?

Samochody często się psują i zwykle w takich sytuacjach chcemy jak najszybciej je naprawić. Najlepiej oczywiście będzie dla nas, jeśli taka naprawa będzie nie tylko skuteczna i porządna, ale jednocześnie niedroga, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie dużych wydatków. Nie zawsze oczywiście udaje nam się osiągnąć takie rzeczy, jednak zawsze istnieje opcja, żeby zrobić to w odpowiedni sposób. Najlepiej będzie oczywiście znaleźć sprawdzony zakład mechaniczny, w którym nasz samochód będzie naprawiony solidnie i bezproblemowo. Na rynku jest obecnie bardzo wiele takich miejsc, więc z pewnością uda nam się znaleźć takie, które zaoferuje nam konkurencyjne warunki. Nie powinno nas to kosztować wiele wysiłku.