Zakłady poligraficzne, ulotki, naklejki itp.

rakteryzuje się następującymi cechami: Materiały przeznaczone do druku są dostarczane do urządzenia drukującego w postaci danych komputerowych. Komputerowy zapis cyfrowy pozwala na druk bezpośredni lub poprzez nośnik pośredni.

Zakłady poligraficzne, ulotki, naklejki itp. Produkt bez brandingu nie ma prawa zaistnieć na współczesnym rynku. Ostatnio możliwe są nawet niskie nakłady, wystarczy poszukać: .

Cechy druku cyfrowego z Wikipedii

Druk cyfrowy charakteryzuje się następującymi cechami:

Materiały przeznaczone do druku są dostarczane do urządzenia drukującego w postaci danych komputerowych.
Komputerowy zapis cyfrowy pozwala na druk bezpośredni lub poprzez nośnik pośredni.
W przypadku występowania nośnika pośredniego obraz znajdujący się na nim jest kasowany i zapisywany na nowo po każdym cyklu drukowania.
Istnieje możliwość zmian dowolnych elementów graficznych lub tekstowych dla każdej kolejnej odbitki (personalizacja).
W urządzeniu najczęściej brak formy drukowej (nie dotyczy risografii). Swoistą formą drukową jest sam zapis cyfrowy.
Obraz drukowy tworzony jest w cyfrowej maszynie drukarskiej i to bezpośrednio w miejscu, z którego rozpoczyna się druk.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_cyfrowy


Czemu druk tyle kosztuje?

Osoby pracujące w drukarniach często posiadają wykształcenie grafików lub operatorów DTP, albo specjalizację drukarską. Obsługa tych przemysłowych maszyn drukujących wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Dlatego w cenie druku znajdują się nie tylko materiały ale również koszty pracowników i amortyzacji inwestycji w drukarki.

Od wysłania projektu do drukarni aż do gotowego produkty trzeba przejść wiele kroków. Od komputera operatora DTP, który musi przygotować projekt do druku i prze konwertować go do odpowiedniego formatu. Następnie projekt trafia do drukarni, gdzie jest drukowany przy doborze odpowiedniej techniki i wybranych przez klienta materiałów. Często wykonuje się druki testowe przed właściwym drukowaniem w celu kontroli jakości druku i poszukiwaniu błędów. Później jest jeszcze etap uszlachetniania druku, aby był trwalszy. Cały proces wymaga pracy przynajmniej 3 ludzi na różnych stanowiskach w danej drukarni.


Etykieta jest ważna

Oznakowanie produktów to podstawa identyfikacji marki i powiązania jej z danym produktem. Dlatego właśnie firmy produkcyjne zamieszczają na swoich etykietach znaki firmowe zaraz obok nazwy samego produktu. Ma to duże znaczenie odbioru marki przez klienta, jak również ogólnego wrażenia jakie dana firma wywiera na szeroko rozumiany rynek konsumencki.

Dlatego właśnie ważny jest projekt i samo wykonanie takiej etykiety, czy naklejki na produkcie. Jest wiele zakładów poligraficznych, jednak nie każdy ma w swojej ofercie dobre jakościowo produkty typu etykiety samoprzylepne. Warto pomyśleć o zainwestowaniu w takie etykiety, ponieważ to w zasadzie podstawa dla każdego produktu.